Wyjaśniamy jak będzie działał nowy system nagród za punkty w Cold War

W tegorocznej odsłonie Call of Duty nie uświadczymy już klasycznych nagród za zabójstwa z rzędu bez śmierci. Treyarch postawił na system oparty o punkty, gdzie śmierć gracza nie oznacza kasacji obecnej serii. Do uzyskania najlepszych nagród w grze potrzeba mieszanki zabójstw i punktów za przejęcia np. flag w Dominacji.

Poniżej prezentujemy 8 nagród za punkty wraz z cenami, które są obecne w buildzie alpha Cold War:

 

  • 600 – RC XD
  • 800 – Samolot szpiegowski (UAV)
  • 1900 – Artyleria
  • 2400 – Nalot z napalmem
  • 2750 – Patrol powietrza (do niszczenia wrogich serii nagród)
  • 3150 – War Machine (granatnik)
  • 3750 – Helikopter wsparcia
  • 6000 – Strzelec śmigłowca

W przeciwieństwie do Modern Warfare nie trzeba zginąć, żeby wezwać kolejny raz tę samą nagrodę za serię. Każda nagroda ma jednak odpowiedni dla siebie czas resetu. Nie będzie można próbować zasypać wroga np. napalmem. W alphie czas resetu dla każdej nagrody był ustawiony na 90 sekund. Oczywiście w pełnej wersji gry będą się one od siebie różniły. Samolot szpiegowski będzie miał niższy cooldown niż strzelec śmigłowca itd.

Więc jak tak naprawdę będzie działał ten nowy system?

Na obrazku widzimy, że za zabicia wroga podczas przejmowania flagi Ace dostał 125 pkt.

Za przejęcie neutralnej flagi zdobył 50 pkt, czyli na razie nic nowego.

Na obrazku powyżej widzimy, że Ace zabił już drugiego wroga, za co dostał standardowe 50 pkt oraz 50 pkt bonusu za mnożnik serii.

Potem za trzecie zabójstwo, dalej w tym samym życiu, widzimy, że dostał bonusowe 100 pkt z tytułu mnożnika serii x3.

Czwarte zabójstwo i dodatkowe 150 punktów bonusu.

Natomiast przy piątym zabójstwie Ace otrzymał aż 450 pkt bonusu, co razem daje 500 pkt za jedno zabójstwo.

 

Podsumowując

Od 5. zabójstwa zaczyna się zabawa i co 5 zabójstw mnożnik się zwiększa i wygląda on następująco:

10. zabójstwo +1000 

15. zabójstwo +1500 

20. zabójstwo +2000 

25. zabójstwo +2500 

Za każde zabójstwo pomiędzy tymi progami każde uśmiercenie przeciwnika jest warte 500 punktów. Oczywiście po śmierci wszystkie bonusy znikają i trzeba je wbijać na nowo.

Przykład

Załóżmy, że ktoś ma 2 k/d ratio w meczu. Zabija dwóch wrogów i ginie za każdym razem. W takim wypadku, aby zdobyć strzelca śmigłowca musi on powtórzyć ten wynik przynajmniej 20 razy, co daje w sumie 40 zabójstw. Oczywiście np. przejmując flagi albo utrzymując sztab zyskuje się dodatkowe punkty, co pomaga w uzyskaniu lepszej nagrody za serię punktów. Kluczowe jest więc połączenie zabijania wrogów i bycia graczem drużynowym.